Tuesday, August 21, 2012

:dhuhaa bookstore:









Bismillahirrahmanirrahim

Teringinnyaaa nak buka kedai buku macam ni.Ya Rabb,comel sangaaat.Nak pergi Indonesia pastu pergi deal dengan stokis buku-buku novel Islamik dia(novel Islamik Indonesia semua terbaaaik).Pastu bawa balik jual dekat kedai buku saya.Pastu pergi pula Pustaka Salam,amik buku2 fikrah dan tarbiyyah dia.Pastu jual dekat kedai buku saya.Pastu pergi Maktabah I’lam,Cairo ambil hagah-hagah yang comel-comel pastu bawa balik jual kat kedai buku saya.
J

Pastu dalam kedai buku tu,ada sudut wi-fi,ada sudut café sikit,pastu ada sudut jual blouse cantik-cantik and skirt labuh.Waaaaa.Rasa nak bukak sekarang laa.Haha.

Berniaga ni saaangat menguntungkan kalau kita pandai.Dan ianya lebih baik dari makan gaji.Tapi nak berniaga ni kena ada modal.Melihat kepada angan-angan saya,ianya memerlukan modal yang agak tinggi.Jadi,oleh itu saya perlu kumpul duit mulai sekarang.

Huuuh.Susahnya.Tak sampai akhir bulan,mesti duit tak cukup.Macam mana nak menabung =.=’

Semoga Allah mengabulkan cita-cita saya.Semoga tak hangat-hangat tahi ayam .Doain ya dong :D

Eid Mubarak semua.Taqabbalallah minna wa minkum J



Credits gambar:kak fathiyyah J



2 comments:

  1. kat mana ni maryam? jom kita share duit buka kedai nak? biar ana masak pizza ke donut ke kek ke kt cafe tu, then kita boleh baca buku sama2,biar ana jadi CEO, maryam jadi manager,ok,set!

    ReplyDelete
  2. akak masak lama laa.akak jadi cashier la :)

    ReplyDelete

 

Made by Lena